Just nu...

...kommer jag att ha lite svårt att uppdatera här, efersom att jag lever och andas gröna lund. I helgen till exempel, har jag jobbat en övertids-40-timmarsvecka komprimerad till fyra dagar. Men det blir så, när man jobbar på grönan. Du är på tivolit under i stort sett all din vakna tid, du kommer innan det öppnar och går när alla lampor släckts, du är för trött efteråt för att orka engagera dig i något annat efter jobbet än aw med kollegorna, och det enda du pratar om är jobbet, eftersom att du följaktligen bara umgås med kollegor. Alltså lever, andas och är du gröna lund när du jobbar där. Men jag älskar det.

Är ledig idag! Har min helg nu. Nämnde jag att jag håller på att odla blommor på balkongen? Eller blommor och blommor, jag odlar faktiskt plocksallat, morötter, rödbetor, busk-krasse, persilja och ringblommor, så det är mest grönsaker. Ekonomiskt och ekologiskt! Och för jävla kul. Har du turen att ha en balkong så rekommenderar jag verkligen att nyttja den till annat än ofräsch rökning. Har gått i flera dagar nu som på nålar, vattnat, känt på jorden, pratat med de varsamt begravda fröna all min lediga tid, och nu börjar det växa sörrni! Det käns så sjukt jävla bra, som att man har skapat liv. Den där balkongen ska bli min oas. Jag fick ju en massa attiraljer till den i födelsedagspresent! Jord och handskar och en liten katt-staty och ett litet fågelbad med porslinsfåglar i, och en massa massa lyktor, och ett vindspel, så när allt har växt upp så kommer jag att ha en helt underbar balkong som nästan kommer att kännas som en liten trädgård med den gröna mattan. Den är inglasad också, vilket ger en väldigt privat och mysig känsla. Skall köpa mig pynt till fågelbadet idag, förutom de stenar och glaskulor som ligger där nu. Lite rosenblad i tyg, kanske ett flytljus. Tänkte även köpa en liten klätterväxt som kan klättra längs med stafflit.
  Vill ni ha bilder? Jag tror ni vill det för jag tror inte ni förstår storheten i det här. Jag tror inte heller att ni kanske har läst hela det här inlägget.

Kommentarer
Postat av: Emil

Härligt med balkÅnen!

Klart man vill se bilder!



Piiz


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0