Inte nu igen.

Det har ju snackats en jävla massa om den här svininfluensan på senaste, och alla är så rädda, hu, hu, hu. Men jag bara suckar lite stilla. Lät det inte precis såhär med den där fågelinfluensan? Skulle inte vi dö allihop? Jag minns det så väl. "Fåglarna är på väg hit", "Fågel hittad i sverige", det varju domedagsstämning och dödsångest och hela faderullan, men inte fan blev det någon epidemi för det. Aftonbladet och Expressen hade ju flaggat för rena rama världsundergången, vilket jag inte tycker var särskilt schysst. Hur kan man leva med sig själv när man medvetet skrämmer upp folk bara för att tjäna lite extra lösnummer? Hur kan man tillåta att de här redaktionerna tjänar pengar genom att haspla ur sig fakta som inte bara är överdriven utan nästintill påhittad? OK, visst, man vill ju vara medveten om vad som händer i världen och vad som KAN drabba en, men måste det skrivas som att det bombsäkert KOMMER att drabba en? Kan man omöjligt få fakta som inte är manipulerad för att driva vår rädsla till sin spets, utan fakta som faktiskt är faktum och inte spekulationer och teorier? Jag tänker inte lyssna på mer tjafs om den här svininfluensan. Inte förrns mitt närområde är hotat på allvar. Tack och bock.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0