Hoist Jolly Roger!

Jag tänkte berätta lite om min lägenhet. Hur den ser ut och så. Jo, kom igen, ni vill veta! För det första är den stor, vet inte hur många kvadrat men det är en trea. Hallen är stor men ganska mörk eftersom att lampan inte riktigt fungerar. Går man till höger hittar man först en klädkammare, eller som jag väljer att kalla det, walk in closet. Där har jag mina jackor, klänningar, skor och kjolar. Sen går man ut och rakt fram till höger ligger toan. Toalocket är blått och matchar badrumsmattan. Brukar försöka hålla handfatet skinande rent. Till vänster om toan ligger köket. Det är stort med rosa köksluckor och en stor tavla med en olivplanta på. Bordet är i helvmörkt trä med fyra matchande stolar. Nu ligger det en bordduk där som är grön med rosa rosor på. Det står en stor blombukett på bordet som jag köpte på konsum för 29:90. Den matchar de rostfärgade stearinljusen. Vi har jättemycket glas och koppar i skåpen, vi kanske samlar. Blablabla det är ett kök hur jävla spännande kan det vara men det är stort och går att baka mycket i. Har bakat fem tårtor där, det gick prima (utom att jag misslyckades fatalt brutalt med gelatinet i hallonmoussetårtan först, men let's not focus on the negativa här, shall we?). Sen kommer kanske duschrummet där det står en trasig tvättmaskin och på duschdraperiet hittar vi Marilyn Monroe om vi tittar noga. Sen kommer Jockes rum och där är det fint och killigt och han har en jättestor säng och en TV och lite lampor och så. Sen kan vi gå till vardagsrummet och där hittar vi mitt rum bakom ett stort draperi! Där hittar vi virekt min stil: Arab-kitschigt med lagom mycket tingel-tangel, guld och en jävla massa kuddar i dova, mystiska, orientaliska färger. Vi går till vardagsrummet igen och där finns ett piano med en massa saker på, bla en tallkvist i en vas och två vissna rosor samt en arablampa i skinn som jag råkat göra illa. Sen står det en skärm vid pianot där jag hängt upp mitt tygparaply från singapore, med blommor på samt mina kimonos från singapore och min solfjäder som mamma köpte i spanien och jättefina lyktor från Indiska. Sen hittar vi min TV och sofforna och soffbordet och här och där står det blommor och hänger lite tavlor och kuddar och en gitarr och VIPS är vi ute på balkongen och jag dedikerade förrförra inlägget till balkongen såjag ska inte tjata ögonen av er. Eller JO, det ska jag för där står det ungefär sju-åtta krukor där det växer och gror, och ett litet vitt fågelbad med rosor och ljus i och en liten groda och fina stenar och en massa lyktor står strategiskt utplacerade och en liten buddha och bla bla bla nej jag får faktiskt lägga upp lite bilder.




Jag är lite missnöjd med det här inlägget. Men nu fattar ni hur min lägenhet ser ut rent praktiskt.

Kommentarer
Postat av: Elin P

Åh Carro! Saknar dig! Cool blogg.

2009-05-17 @ 10:46:29
Postat av: AmöbaBoy

Tänk när det kommer nya inlägg från dig! Då ska jag fira med ballonger och jazz.

2009-05-20 @ 14:19:32
URL: http://amobaboy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0