AmöbaBoy

Jag ska förklara närmare detta med tomater: Det är verkligen svart eller vitt där. Råa tomater: Big no no, oavsett mur fint du har skurit dem. Som sagt, går att äta förstås, jag skulle väl kunna äta bajs om jag var tvungen av någon anledning, men det rycker i ögat för det är extremt äckelpäckligt. Men så fort tomaten har vidrört en ugn, stekpanna eller kastrull (dvs blivit uphettad på något sätt) så är det ok, i vissa fall t o m gott. Jag brukar av gammal reflex pillra bort tomater från pizza om jag, som du sa, inte är vaken och avbokar, men det är överkomligt. Jag överlever det. Men tomater i sallad och tomater på macka eller bara som de är - smakar kräks, helt enkelt. Går inte att förklara på något annat vis.

Insane då: Jag som är ganska luttrad när det kommer till karusellåkning och inte är rädd för något (utom blå tåget... fy fan för blå tåget...), var cool-lugn i kön, cool-lugn när jag spändes fast... men när den väl började rulla blev det genast ganska otäckt. Dels för att jag började luta lite neråt, vilket jag inte alls var beredd på (detta för att det blev ojämnvikt med personerna som satt bakom), dels för att jag kom på att jag inte alls visste vad jag hade att vänta mig. Sen susar man iväg. Man fattar inte riktigt vad som händer, och man slits mellan "Ja, ja, ja, det här är så fantastiskt" och "Nej, nej, nej, jag vill ner, jag vill inte åka bakåt och samtidigt slungas framåt". Den är verkligen helt insane men helt jävla otrolig. Du har ingen kontroll på vad som händer men den går samtidigt sakta nog att du hinner förstå vad du är med om. Den suger och kittlar och du åker neråt, bakåt, framåt och ditåt. Men man måste faktiskt åka för att förstå helt. Men den är helt sjukt värd, och inte så läskig som jag faktiskt trodde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0