När man bildgooglar "nostalgi"...

...får man först och främst fram en massa gamla glasskartor. GB-nostalgi, ni vet. Tänka sig, att glass har en sådan inverkan på oss, att det främst är glass som gör en nostalgisk (jag vet, jag överanvänder ordet nu, men jag kommer inte på ngn synonym), och inte t.ex tv-program eller kläder. Kommer det att vara samma sak om 20 år, tror ni? Vad har störst inverkan på oss och generationerna under oss? Kollar man på exempelvis barnprogrammen och barnfilmerna idag är de så sinnessjukt annorlunda från de som vi såg på (med "vi" menar jag vi kring '88). "Våra" barnprogram och filmer var, i min mening, långt ifrån lika våldsamma och komplicerade som de som sänds idag. Disneyfilmerna som görs idag är aldrig bara mysiga sagor, utan allting är hysteriskt och knäppt och jag undrar om barnen verkligen förstår? Ja, men tänk t.ex "Robin Hood", "Svärdet i stenen" och "Lejonkungen". Görs det något liknande idag? Något med samma harmlösa charm? Något som inte genomsyras av ironi, utan fokuserar på att berätta en historia, en saga? Har jag tappat er här? Jag är orolig för våra generationer! Allt för få vet vad "Oliver och gänget" är!






Suck. Nä. Jag är nog bara gammal och inskränkt.

Kommentarer
Postat av: Thea

Kom till min blogg och lyssna på när jag sjunger!!!

2009-04-22 @ 13:42:47
URL: http://bringyourowndiamonds.blogspot.com
Postat av: olivia

Haha det här är fan sant, jag är 92a och fattar ändå ingenting av barnprogrammen som sänds nu, det har ju inte ens gått många år sedan jag själv kollade på barnprogram...

2009-04-24 @ 22:37:26
URL: http://agapes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0