Jag avskyr...

...att vara vänsterhänt, avskyr hur bläcket alltid fastnar på sidan av handen när jag skriver, blocket blir fläckigt. Jag avskyr att säga samma sak flera gånger om varje dag. Jag vill använda min röst till att sjunga och leverera mig, inte leverera inövade repliker som ingen bryr sig om och ingen förstår. Jag avskyr att min mun ibland är som paralyserad och att jag inte ibland kan uttala orden som jag vill. Min tunga hänger inte med mitt tal, och jag sluddrar. Det är så jävla fult, när man sluddrar. Jag vill tala rent och svävande, tydligt, artikulera. Men jag är för trött.
  Tröttheten, den gör mig handikappad. Jag kan inte fokusera, jag är irriterad och jag vill gräva ner mig i svala bomullslakan och bara blunda. Ligga stilla. Inte tänka. Stänga av. Alternativt: Sätta på en iq-befriad film och bara svepas med. Gråta till "Pretty Woman". Inte jobba. Inte sitta här och låtsas som om jag gör något vettigt fastän alla vet att jag inte gör det. Fastän alla vet att det inte kommer bli något av det jag gör. Försöker göra.
  Men. Jag. Behöver. Pengarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0