Tunnelbana

Det finns en sak som förbryllar mig varje gång jag åker till jobbet. Varje dag, nämligen, står det en man av förmodad turkisk härkomst vid tunnelbaneuppgången från T-centralen vid Åhléns med hämtkaffe från Ica, cigg, och antingen
a) En kompis
b) En tidning
eller
c) Ingenting
med sig. Är inte det lite sjukt? Alltid! Varje dag! Och han är där ivf mellan sju och åtta; eller det är med det tidsintervallet som jag normalt passerar.
Man kan ju fråga sig flera saker.
Vad gör han där? Har han hemliga små möten med sina maffiakompisar, eller låtsas dom bara? Jag menar, det är inte så jävla rått med hämtkaffe från Ica. Dessutom är det inte så smart att ha hemligt maffiamöte vid tunnelbaneuppgången vid Åhléns där det passerar tusentals människor vid den tidpunkten.
Gillar han bara att stå där och betrakta människorna? Kul hobby det där; att kolla på människor som stressar lilltårna av sig för att man helt enkelt gör det på morgonen.
Har han jobb? Har han bara kaffe i den där muggen? Är han smygreklam för Ica? Jag fattar ingenting alltså!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0