Åhléns

  Idag var han inte där, bara för det, gubben utanför åhléns. Typiskt. Jag har saknat honom nu när jag har varit borta i ett par dar.
  Jaja, så kan det vara. jag älskar förresten Åhléns' reklamer! Först de där som de hade för ett par år sen; med små barn som gör en massa skitdumma grejer; typ en liten unge som ska hä ner pappas rakapparat i akvariet, och så skriver dem istället för "rakapparat 1995 kronor": "Båt 1995 kronor". Hehe. Jätteroligt. eller när en liten unge sitter med mammas smink och målar på väggen; och då är det "målarväska" 49 kronor. Hehe. Även reklamerna de hade i somras, med en skitsnygg tjej på en öde strand som har fått lådor med helt bisarra grejer; typ porslinsgrodor etc; och så sitter hon och posar besvärat och försöker klura ut vad fan hon ska med dem till.
  Man kan ju också undra varför åhléns, som har så roliga reklamer, har så extremt o-rolig personal. Jag menar allvar. aldrig, eller ivf ytterst, ytterst sällan, har jag träffat på en trevlig och hjälpsam anställd på åhléns. Försöker man fråga om något så snäser de bara, och får en att må lite dåligt för att man är så mycket ivägen. När man ska handla i kassan möter man aldrig antydan till ett leende, ingen säger "trevlig dag" eller "välkommen åter", snarare tycker jag att deras blickar antyder att man är jävligt ovälkommen åter.
  Utbildar Åhléns sin personal till att vara såhär otrevlig; och i så fall av vilken anleding? Att få kunderna att shoppa lite fortare, för att bara komma därifrån och slippa personalens himlande blickar och uttråkade suckar? Jag funderar på att gå undercover och ta anställning där bara för att se vad som händer; om det är så att de har en motsvarighet till vår serviceutbildning som vi får på gröna lund; "konsten att förmedla en otrevlig känsla i ett varuhus" eller liknande. Skall bli spännande. Eller så låter jag bli. Vi får se.
  Jag kom just åt en knapp på min mus så hela min skärmbild vände sig åt vänster. När jag sedan tröck på motsvarande knapp vände den sig åt höger. Det var alltså superlätt att dra på sig problemet men näst intill omöjligt att klura uthur man skulle trassla sigur det. Det slutade med att jag ringde och störde käraste storebror Emil som lyckade sklura ut lösningen på ett kick. Tack för det :)

Kommentarer
Postat av: Ämil

Haha, no problems syrran, men i framtiden får jag nog debitera IBC för sånt :)

2008-09-26 @ 13:29:35
Postat av: AmöbaBoy

Läs Fredrik Lindströms novell "Kärringarna på Åhlens", där har du ett par teorier.

2009-05-09 @ 13:37:30
URL: http://amobaboy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0