Vad jag vill göra på kontoret

Jag får sån lust att trycka jättehårt på vågen på frankeringsmaskinen bara för att se hur stor summa pengar man kan komma upp i. Sen ska jag frankera ett obetydligt brev med den summan pengar bara för att se vad som händer. Det kryper lite i mig, och kliar i mina busnerver, när jag tänker på vad som skulle hända om jag gjorde det. Men jag kommer inte att göra det, bara så att alla vet.
  Jag hatar den där frankeringsmaskinen. Jag hatar den nåt så in i helvete. Det går inte en dag utan att den krånglar till det. Går det ens att tillverka en helt fungerande frankeringsmaskin? Det kanske är lite som med expediterna på åhléns. Det ska vara en jävlig del av livet helt enkelt. Så. Nog sagt om det.
 
Jag äter kaffebönor i brist på annat. Ja, men jag blir så sällan sugen på kaffe. Jag är inte jättemycket för varma drycker och sådär. Jag äter hellre kaffebönor råa då. Det är gott, utom att när det har malts till pulver i munnen så blir det så smuligt och de där smulorna liksom fastnar i halsen.
  Tjejerna i repan har börjat fatta nu att jag äter kaffebönor. Jag ljög först och sa att jag ställde bönorna där för att de luktar gott. Men det var ju ljug förstås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0