Att prova en blus av artighet

Igår var jag på indiska. Där hände följande:
  Jag står och pillarlite på en blus som hänger på en ställning. Tar en galge med en blud i min hand, känner på den, hinner knappt bestämma mig för att hänga tillbaka den när två tjejer kommer bakom mig och utbrister att shiit vad söta och börjar fingra och ha sig.
  Där ställs jag inför ett scenario. Ska jag hänga tillbaka blusen som jag egentligen inte är intresserad av, med risk att verka som om jag gör det enbart för att de visar intresse för den? Otänkbart. Då kanske de stackars små tonåringarna tror att jag tycker att de är så vidriga att jag inte ens kan prova en blus när de visat intresse av den. Så jag bestämmer mig för att ta med mig den in i butiken iallafall, och kanske hänga ifrån mig den ngn annanstans (fast då blir förstås personalen ledsen). Men varje gång jag ska göra det, hänga av mig blusen alltså, så ser jag di där tjejerna. Och det går inte. Jag kan itne hänga av mig blusen när de är i närheten. Och utan att jag vet ordet av står jag i omklädningsrummet.
  Väl där kan man ju tycka att jag bör ha struntat i att prova den bara, det är ju lätt gjort. Men icke. Nu har jag hunnit bli så pass paranoid att jag ärligt tror att de ska dra undan skynket för mig, avslöja mig, och bli ledsna. Så jag provar den satans bluden. Och inte fan var den snygg. Men då har jag iallafall gjort det. Provat blusjäveln. Enbart för deras skull.


Kommentarer
Postat av: Thea

Hahhaha, jag trodde att du skulle köpa den.. Bara för sakens skull.. ^_^

2008-10-30 @ 09:22:27
URL: http://theah.blogg.se/
Postat av: Carro

Haha nej gudskelov. Så mesig är faktiskt inte ens jag. Plus att de inte såg när jag hängde tillbaks den.

2008-10-30 @ 12:57:43
URL: http://dixy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0