Uäck

Idag har jag ont, ont, ont i min arm. Ja, jävlar, vad det värker. Jag flyttade upp gas-lindan lite och så klämde det till på ett ömt ställe och jävlar vad ont det gjorde. En obehaglig, distinkt smärta som gjorde ont. Det är ett stort blåmärke där stavem sitter. Stort och mycket äkcligt. Ohc på plåstret: En stor blodfläck. Så ni vet. Bara så att ni vet hur det känns att ha en P-stav. Bara så att ni karlar kan ha en susning om vad vi kvinnor går igenom bara för att de vägrar uppfinna ett vettigt preventivmedel för män. Det är säkert inte så svårt egentligen, men de pallar bara inte. Det är vad jag tror. "Överlåt det där till kvinnorna", pöser de. "De ska ju ändå föda barnen sen så det ligger ju mer i deras intresse", kanske de argumenterar. Men jag säger nej. Vem är med mig? Säg nej. Nej!
  Jag tänkte skriva nåt mer, vad var det? Jag vet inte riktigt. Jo, vi var ju på IKEA igår. Jag tyckte att det var kul! Sprang omkring som en liten markatta och valde ut miljoner olika grejer som blev skitsnygga verkligen! Så snyggt att det värker lite i hjärtat. Ja, det gör det! Jag längtar tills Linn kommer på fredag, på sleepover. Då blir hon den förste som får se. Jag längtar liksom lite tills jag får visa upp det. Så fint blev det. Iallafall. Vi lyckades ju givetvis vara där till själva stängningen. Har ni varit på IKEA klockan 20:00 en vardag? Isf vet ni precis vilken låt de sätter på då. Den där vissel-låten. På repeat. Låten är väl en halv minut lång eller så. Och falsk. Mycket falsk. Den sätter de på för att folk inte ska vilja vara kvar där, i varuhuset. Jag finner det hela mycke tkomiskt. Jag och pappa fick var sitt nervöst utbrott när det hände.
  Jag älskar er mamma, pappa, Emil. Ville bara tala om det idag igen. Det är en sån period nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0