OK, vi kör.

För 10år sedan var jag 10 år gammal. Jag hade ett överbett som kan liknas vid Alex Schulmans, jag var glad, kaxig och liten. Jag hade ofta keps på mig, det kommer jag ihåg. Ska man vara petig så gick jag fortfarande i trean, men skulle börja fyran i musikklasser. Jga bodde i en fin villa i Saltsjö-Duvnäs och levde i en oerhört trygg och varm tillvaro. En lycklig ungjävel elt enkelt. Som byggde kojor och lekte med gosedjur.

För 7 år sedan var jag 13 år och skulle precis sluta sexan. Jag visste det inte då, men en trygg period (mellanstadiet) skulle precis sluta och bytas mot högstadiet som var jävligt tufft. På tre år var jag tvungen att lära mig allt om att gå från barndom till ungdom. Mellanstadiet var bara lek, lek, göra pjäser på roliga timmen och läsa KP. Baka chokladbollar. Hata rökning.

För 5år sedan var jag 15 år och skulle precis sluta åttan. Jag hade haft ett jävligt tufft år med saker jag inte riktigt pallar dra här, det tar för lång tid och någon kan bli sårad. Jag skulle på konfaläger och var jävligt nervös inför det. Jga hade ännu inte börjat träffa killar eller gå ut. Jag var i stort sett okysst, jag var 100% oskuld, hade aldrig druckit. Jag var ändå nyfiken på killar och sådär, men visste inte riktigt hur man gjorde. Jag kunde visst snacka med killar och så, det var väl inga problem men jag visste inte riktigt hur man skulle... ja, ta steget. Jag skulle den sommaren börja umgås med min bror och hans kompisar, det skulle bli en vändpunkt för mig. Jag förlorade oskulden när jag var 15.

För 4 år sedan var året 2004 och det var nu jag började gå ut och festa. Det var nu jag började dricka, 16 år gammal. Jag hade lärt känna min nuvarande bästa vän, Josefin, och vi var två likasinnade, vilsna, partysugna tjejer som behövde få komma ut och testa på livet och det var det som hände. Vi festade och söp (fast inte jättemycket, det ska nämnas) och ljög för våra föräldrar om var vi sov. Under sommaren 2004 lärde jag känna stora delar av min nuvarande bekantskapskrets. Det var nu livet tog fart. Jag träffade människor, jag var någon, killar ville ha mig och jag började förstå att jag kanske var lite snygg ändå. Om jag sminkade mig jättemycket. Min tidigare helyllestil var nu förbytt mot en slags förorts-wannabe-punk-stil. Jag spenderade mycket tid med Josefin, vi hängde i vitan hela den sommaren nästan. Vitan 2004. Alla som var där säger tuppenja! Fan vad härligt det var. Man kunde alltid gå dit, man kände alltid någon där. Jag var ej på någon festival fast jag ville. Jag skulle kunna skriva en roman om den här sommaren, men det kanske jag gör sen. Vem vet?

För 3 år sedan var jag 17 år. Året var 2005 och ett ganska torrt år. Saker hände hemma. Mina föräldrar fick reda på saker, som en förälder kanske inte vill veta. Jag fick en chans att rannsaka mig själv, och jag tog den. Jag fick vara på landet i två veckor (blev brun som en pepparkaka), och vila upp mig och på något sätt vara ifrån allt det där. Jag fick inte utegångsförbud vilket jag uppskattade, men jag blev istället tvungen att åka hem när jag hade varit på fest, och alltid gå in till mamma eller pappa och säga hej, så att de kunde känna om jag hade druckit, vilket jag därav ofta inte gjorde. Jag drack inte alls mycket det här året, men det var bra. Det var nyttigt. Så mogen jag var! 17 år och vuxen. Jag var på Hultsfred med mamma. Och ja, hon fick hålla undan mitt hår, men bara en gång. Jag spydde bara en gång den festivalen.

För 2 år sedan var jag nyss fyllda 18 och gick på krogen och var ball. Jag var ihop med Erik, saker strulade extremt mycket under den här perioden men jag älskade verkligen honom djupt och innerligt. Jag älskade honom så mycket att det gjorde ont. Jag älskade honom så mycket att jag får tårar i ögonen bara av att skriva det här. Det var extremt jobbigt. Jag fick inte något gensvar av honom tyckte jag, ofta var han som en mussla eller en vägg. Jag kämpade, tyckte jag. Jag kämpade för vår kärlek för jag älskade honom så mycket. Shit, nu kommer minnena tillbaka här. Vattenmelon på färjan ut till hans land. Hans underbara mamma som ler och är allmänt glad. Erik, min Erik, med lite rufsigt hår. Vi går  hand i hand kring ön och fiskar gädda och badar nakna. Gör små vassbåtar. Älskar. Spelar 8-bitars. Jag var lycklig då. Jag vill påstå att vi var som allra lyckligast då på våra landställen. Fick se varandras lite busigare, barnsligare sidor. Kom djupare. Jag kan inte skriva mer om det här nu. Minnena är lagrade för djupt, orkar inte ta fram dem. Det tar för lång tid att stoppa undan dem igen. Jaja. Det här året var jag iaf på Peace & Love 2006 och det är den oslagbart bästa festivalen jag vart på. Innan det blev för stort, liksom. Det var året när jag visade boobsen och vi hade med oss hemmagjort vin.

För 10 månader sedan var det Juli 2007 och jag var 19 år och asgammal. Jag hade vart på Peace & Love igen men det var så rackarns stort det året. Men jäävligt kul ändå iofs. Jag var mest med Linn och Harpa (Harps!!!) men även mycket med Boby o Lexi och Fia. Det var jävligt kul. Jag var full två dygn i sträck och sov ca en timme per natt. När jag sov tredje natten sov jag för länge och blev nykter. Dagen efter en tvådagars fylla, någon som har varit med om den? Jag mådde så dåligt att jag åkte hem. Det bästa jag gjort var att beställa den där hembiljetten. När jag sedan mötte upp mamma vid centralen var jag liten och ynk. "Mamma", sade jag och kramade henne hårt och länge. Det tyckte folk såg roligt ut. Vad hände mer förra sommaren? Jag jobbade på grönan, skitkul. Mycket händer där. Mycket fest och fart och fläkt. Åkte även till landet med mina babes, Ella, Jos och Gab... med lite gästspel från andra också iofs men aja. En ganska sansad sommar, men det är ju skönt det med.

För 5 månader sedan.
Det var i Januari, va? Ja. Jag jobbade dubbelt här på IBC och Sturehof och slet som ett djur. Jag mådde psykiskt dåligt och ahde sömt- och ätsvårigheter pga stress. Jag grät mycket och ofta och orkade nästan aldrig göra något annat än att jobba. Hela januari är som en grå dimma för mig. Men är det konstigt? Hela januari var ju typ en grå jävla dimma.

Om 3år är jag 23 och pluggar nog, helst i Götet. Jag har hunnit resa en massa och är tillfreds med mig själv. Det är allt jag kräver. Är jag inte i götet bor jag på söder.

Om 10 år är jag 30 år och asgammal. Jag har kanske barn, för jag vill inte ha barn så sent, jobbar antingen som lärare eller med något ballt, typ media. Eller så är jag känd. Jag är snygg nog att bli känd. HAHA! Aja. Jag vet inte om jag är gift. Hoppas det, för barnens skull. Jag är lycklig och tillfreds och antagligen lite tjockare eftersom att jag har fött två barn. Jag är iallafall världens bästa mamma och lärare, och lever i en löjligt trygg tillvaro på en fin gata i ett fint hus och aja, ni fattar grejen. Nu ska jag jobba!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0