Jag är en gnällkärring

  Jag kommer ständigt på mig själv med att agera gnällkärring. Jag har den senaste tiden nästan ständigt haft något att gnälla på, trots att jag mår rätt bra. Nu t ex. Ont i magen. Trött. Skulle någon fråga mig hur läget är nu skulle jag säga: "det är väl OK. Lite ont i magen och sådär, bara". Lite ont i magen och sådär, bara! Herregud. En normal människa fattar ju att någon som frågar hur läget är faktiskt oftast inte är ute efter en lägesrapport. Och att tillägga: "och sådär", är ju så gnälligt att man blir mörkrädd. Som att man vet att man har en massa andra krämpor, fast de är inte lika framstående och kanske svårare att diagnostisera. Plus att man inte orkar dra dem för att de är för många. Fyfan, va djag gnäller.
  Vill passa på att hälsa till min mamma som har hittat hit! Hej, mamma! Hoppas du får kul läsning. Hoppas att du inte tycker att det är pinsamma saker jag skriver. I bakhuvudet håller jag på att fundera på olämpligheter jag kanske bör ta bort. Nä, jag skojar. PUSS, älskar dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0