Idag är det jag som är en svamp.

Japp! Jag är som en svamp idag. Jag dricker som om jag aldrig gjort annat. Tre burkar ramlösa och nu är jag inne på en cola. Jättemycket. Men de tar bara fem spänn per burk här och då blir det ju lätt så. Men det värsta är att jag itne har betalat. Vi har en sån här liten "förtroendeburk" som man lägger en femma i när man tar en läsk eller ramlösa. Det gör inte jag. Jag lägger en tjuga ibland och har då 4 drycker innestående. Men jag har inte alltid koll på det där. Och ibland är jag efter med betalningen. Som nu. Det känns som en obetald räkning. Skillnaden är att jag kan skita i att lägga pengar i burken, men det vore oetiskt och sådan är jag inte.
  Jag behövde socker nu, verkligen. Nu jävlar går det uppåt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0