Hur mår du idag?

Ja, tack. Bra. Efter att ha slappat hela helgen (jag satte knappt foten utanför dörren) med Beck-boxen tog det emot att behöva gå upp tidigt imorse. Likförbannat var jag tvungen. Jag var extremt osugen på frukost men tvingade i mig lite yoghurt och flingor, vilket nu resulterar i akut svält-hunger. Som tur är kommer snart fruktleveransen till jobbet.
  Åh det tar emot, jag måste prata med chefen på ekonomiavdelningen angående ett extrajobb jag gjorde för dem som jag troligtvis inte fick lön för. Hur tar man upp det på ett snyggt sätt? "Var fan är min lön", "eeeh jo, fick jag verkligen betalt för det där extrajobbet", eller kanske helt sonika "jag tyckte att min lön den här månaden inte blev så diger, kan det vara så att ni glömde betala mig för det där", eller "jo, hur var det med lönen för det där jobbet, fick jag någon?". Ja, det finns många alternativ men det är en sån där jobbig och lite högre tröskel jag måste ta mig över. En sån som gör att man får kämpa litet och visa att man existerar. Jobbigt, men nyttigt. Jag lär mig så mycket!
  Igår var jag hurtig gånger två. Först gav jag mig ut och sprang (!) en kort runda (med betoning på kort, var på språng högst en kvart). Sen efter att ha irrat runt på småvägar tog jag mig till Grisslingebadet och satte mig på bryggan, njöt av den friska luften. Badade fötterna. Blev extremt sugen. Klädde av mig till underkläderna och tog årets första utedopp. Kallt - visst, men mest av allt så jävla skönt! Så uppfriskande, befriande, you name it. Det bästa jag gjort på länge. Bra avslut på en seg men extremt skön och välbehövd slapp-helg.
Pouce!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0