Haha, det var kul imorse

  Jag sov hemma hos Andrea inatt, i längenheten i Bergshamra. Sen imorse så hade jag sällskap med hennes dotra Siri, 11 år. Siri är en sådär underbart söt tjej som man verkligen får akta sig för att inte nypa i kinden. För det får man inte.
  Iallafall, vi stod på tunnelbanan och jag skulle förhöra henne på glosorna hon hade i läxa. Så helt plötsligt, en glosa:
  Jag: Hålla mun
  Siri: Shut up
  Jag var tvungen att dubbelkolla. Ja, det var ju rätt. Jaha, är det så man säger nu? Får man det? Förr i tiden, på min tid, fick man absolut inte på några som helst villkor säga "shut up". Då fick man utskällning och smisk på fingrarna. Men nu var det alltså en glosa, något barnen absolut skulle lära sig. De två ungdomsgängen bredvid oss höll på att fnissa ihjäl sig. Så fortsatte vi. Några glosor senare:
  Jag: ...va? Eeh, OK... Skitunge.
  Siri: (Jag minns ärligt talat inte ens vad det var översatt till, men ja, hon sa rätt ord iaf)
  Jag: Ah, OK. Jo, precis. Det var rätt. Men Siri, ärligt, vad fan får ni lära er egentligen?
  De två tonårspojkarna måste nu vända sig om för att inte skratta oss rakt i ansiktet. De drar genast upp en diskussion om ämnet. Tonårstjejerna tittar snett.
  Jag: Kom Siri, vill du inte låna min ögonskugga istället? Ja, så gör vi. Du kan nog glosorna.
  Jag menar ju det. Ja.


Kommentarer
Postat av: Emil

HAHAHAHAHAHAHAHAHA!
Du får hålla koll på tjuvlyssnat närmsta dagarna, den här kanske dyker upp där :)

2008-05-30 @ 11:17:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0