Flicka biten av bäver

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2399253.ab

Jag är väl sadist, jag är väl barnhatare, men jag sitter och flinar lite för mig själv när jag läser det här. 4-årig flicka biten av bäver. Vem fan är så dum så hon går och klappar en vild jävla bäver? Vem fan är så dum att man låter sin 4-åriga dotter klappa en bäver? Vem fan är så dum att han filmar spektaklet? Och vem fan vill gå fram och klappa en bäver? De är ju fula som stryk! Frågorna hopar sig inför mig. Men jag tycker att det är lite roligt. 4-åringen själv säger att hon gärna vill "svärda bävern med ett svärd". Kloka ord. Det skulle jag också göra.
  Ovan nämnda 4-åriga flicka säger även att bävern är dum. Men jag vet inte, jag. Jag tycker att bävern var ganska klok. De är jävligt klåfingriga, barnen. Och kan nog gärna ge ett sjujävla tjuvnyp om det krävs. Plus att om flickan tänkt "svärda bävern med ett svärd" så gör nog bävern klokast i att försvara sig.
  En annan rolig sak med artikeln är Maano Aunapuu, zoolog. Förlåt, det här kommer låta fel hur jag än säger det men är det inte lite roligt? Zoologen Maano Aunapuu. Jag kan precis tänka mig det, hur han sitter där, Aunapuu. I trädet. Spanar med en kikare. Ser bäverattacken. Svingar sig ner med en lian gjord av gamla lakan och vrålar. "Vik hän, onda ande", säger han och petar på bävern med en pinne. Bävern lyder honom genast. För han är Maano Aunapuu, zoolog. Han kan sina grejer, Aunapuu. Han säger även i artikeln att man inte ska gå fram och försöka ta på ett vilt djur. Jag tycker att det är lögn. Det ska man visst göra. Man vet aldrig hur de kan reagera. De kan ju ta med en på ett parti styrdans om man har tur, och det vill man ju inte missa!

Kommentarer
Postat av: AmöbaBoy

Din blogg, och speciellt sista raden i det här inlägget, förgyller min utdragna vistelse i Schweiz.

2009-05-09 @ 09:41:12
URL: http://amobaboy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0