But I'm le Tired!

Jag har haft en mycket, mycket konstig natt. Det var helt sjukt. Jag gick och lade mig vid kanske, säg, halv tolv. Läste en gammal KP. Släckte lampan. Där, någonstans, kom årets jävla hostattack (såklart. Varför i helvete kommer de alltid när man just gått och lagt sig!?). Jag kved och dog nästan och gick ner för att ta mig lite hostmedicin. Sagt och gjort. Jag tog en rejäl jävla dosjävel, ville bli av med hostan snabbt. Sagt och gjort. Jag gick och lade mig igen. Hostan lade sig, visst. Men somnade jag, tror ni? Ärligt talat vet jag inte själv. Jag har inte alls någon känsla av att jag någonsin somnade. Men jag låg inte heller sömnlös. Jag låg inte och vred mig och suckade och så, utan jag låg stilla och bekvämt och hade det skönt. Jag tror jag drömde lite också, i halv-vaket tillstånd. En konstig film av något slag spelades upp i mitt huvud, kanske mer i form av en tanke än en dröm. Jag var alltså någonstans mellan somna och vakna hela natten. Idag är jag för pigg för att ha legat vaken hela natten, för trött för att någonsin helt ha somnat in. Alltså, jag VET att jag aldrig somnade - ändå kändes det inte som att jag låg i min säng alls länge. Fast under en vaken period som jag minns så tänkte jag att jag visst hade legat ett tag. Det här är extremt flummigt och svårt att förklara, och kanske inte särskilt intressant, vad vet jag. Men att ha legat sömnlös en natt och ändå inte gjort det - det tycker jag är jävligt skumt. Jag kanske sov extremt, extremt lätt. Men jag tror att det beror på hostmedicinen. Jag har blivit såhär förut på den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0