Om Gårdagen

När jag skulle hem igår och väntade på ettan vid Kungsbroplan kom tanten som brukar gå omkring och vråla om Jesus fram till mig och frådage lugnt och vänligt på sin finlandssvenska om jag visste hur man tog sig till T-Centralen och om det var långt. Sen pratade hon lite om Jesus och demoner och jag nickade och sa "Jaa", "Precis" och "Demoner, usch", sen visade jag hur hon skulle gå och sen var hennes lilla gestalt borta. Jag tror dock hon smittade av lite av sina märkligheter på mig för senare kände jag mig konstig. Och inte sjuk då, utan märklig. Sinnessjuk. Sen gick det över.
  Idag händer det inte så mycket. Jag sitter här och knapprar och ringer och ringde fel och så dricker jag lite kaffe på det. Äckligt kaffe, det ska nämnas. Sen kissar jag lite. Fasen vilken trist dag! Tur att solen skiner nu, annars skulle jag nog mögla, tror jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0