Oh yes, yes indeed!

  Fanimej. Jag kollade på Debatt igår. Det startade med en debatt om shopping osv. Närvarande var bland annat Isabella Löwengrip alias "Blondinbella", en arg ung man som titulerades som "stuåuppkomiker", Ebba von Sydow och Maria Wetterstrand. Aldrig har jag sett människor prata förbi varandra så mycket som i den debatten. Har ni sett "I väntan på Godot"? Precis så var det. "Blondinbella" pratade gällt om att hon är en driven tjej och att hon har självförtroende och gillar shopping. Hon hade otroligt uppspärrade ögon och lät så positiv och glad så. Den arga unga mannen vrålade argt att shopping fyller ungdomar med tomhet. Detta lyckades han formulera på otaliga sätt. Han verkade tro att shopping var något slags djävulens påfund. Von Sydow hade en del bra grejer att säga om framgång och uppmärksamhet, men hon satt mest och log, även när det pratades om allvarliga saker som depressioner och miljöförstöring och så. Det sistnämnda kan ni ju gissa vem som drog med i debatten. Detta, i en enda gröt. Kommunicera, människor? Det var väl egentligen nästan ingen som faktiskt bemötte någon annans påhopp, det kändes inte som en diskussion utan mer ett forum där alla pratade om olika aspekter inom ämnet. Fast det blev så rörigt. Jag tycker att de kunde ha konkretiserat lite så att diskussionen blev mer relevant och fördes fram bättre.
  Jag brukar ju faktiskt prata illa om von Sydow, så hemsk är jag. Jag brukar säga att jag tycker att hon är ytlig osv, men sen ser jag henne där i rutan och hon ler lite charmigt och pratar min favoritdialekt och visar att hon har hjärna, och då kan jag inte låta bli att gilla den bruden.
  Jag blev också glad igår när bröderna Schulman var med på "Kockduellen" på fyran. De är roliga, de där två.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0