Bra dag (so far)

Vafan, idag går ju saker min väg känner jag! Jag har hela morgonen känt mig så utvilad och tillfreds med allt. Varm, mätt, hel och ren. Och älskad. Jag har timeat allt så jävla fint och så vidare.
  Jag drömde dock mycket udda innan jag vaknade. Jag drömde att jag fått hoppa in i Idol precis innan finalen och röstats vidare. Det kändes jättekonstigt. Det var samma dag som finalen och det kändes jätteskumt att plötsligt vara en offentlig person. Sen så visste jag inte heller vad jag skulle sjunga eller ha på mig, och min bästa vän Josefin demolerade snabbt alla mina förslag tills jag fräste "men kom på något bättre själv då". Redan Diva, alltså. Det krävdes bara att komma först i näst sista avsnittet av Idol. Sen kommer jag ihåg också att jag inte riktigt ville vinna heller för jag kände inte att jag hade tid att sitta i en studio i flera veckor och bara spela in en massa. Nej, tacka vet jag mitt 9-5 jobb.
  Och nej, jag kommer inte att söka till Idol. Jag ser den här drömmen som ett tecken. Plus att jag inte vill helt enkelt. Det funkar ju inte så.
  Haha nu kör de "fear of the dark" med Maiden på Rockklassiker. Då tänker jag bara på Harpa! Hur vi sa att vi skulle smyga oss på nykära par och gamla tanter och jättehögt nynna gitarriffen i deras öron.
  Undrar om våra skötare hittar oss?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0