Gott nytt år!

som ni märker blir mina uppdateringar allt färre vilket beror på en mer okontinuerlig datoranvändning från min sida, dvs jag sitter nästan aldrig framför en dator längre av olika anledningar. Eller främst en; jag har inte jobbat på ibc på ett tag nu (vilka för övrigt gav mig fel lön, mäkta irriterande). Jag har varit ledig, och gjort andra saker än att stirra på en skärms ljusa, genomträngande sken, över nyårshelgen (lördag t o m tisdag) varit hos Linn i leksand (Harpa var med, också.)
Jag ska berätta lite om det.
Jag kan börja med att säga att det var fyra (nästan fyra) mycket väl disponerade dagar. Guld att få se Leksand igen efter alla år för mig, och guld att få träffa trion igen och bara vara med dem. Er. Vi. Oss. Vi har: Vält en gran, badat bastu, spelat spel, gått vilse, snortat tequila, druckit flaming sambookas, dansat till rednex, blivit förväxlade med varandra, skjutit korken av Asti-flaskor, cyklat på en cykel utan luft i bakhjulet, ätit skräpmat, kramats i massor, blandat drinkar, tagit massvis med kort, sjungit sjuka snapsvisor, läst högt, klappat på katter, handlat, sovit, gjort iordning oss i timmar (även om jag var klar först), snackat massor av strunt (och icke-strunt) och självklart har vi pussats, dansat ännu mer, och fasen vad vi har haft det underbart. Som sagt, nästan fyra dagar, mycket väl disponerade och en något märklig hemresa (en incident med en mycket udda.. man? som bara inte kunde förstå att jag och Harpa ville sitta bredvid varandra utan prompt skulle ha sin bestämda plats på tåget, som tur var kunde en annan flicka flytta på sig, snällt). Det där blev en mycket lång och möjligtvis oläslig mening men det blir lätt så när man är trött.
  Jag kom hem säkert iallafall, och sitter just nu med min laptop på magen och skriver mina sista ord för ikväll. I bakgrunden är TV:n påslagen utan ljud, fyran; det är "nattliv" och kräktjejen är programledare. Temat är ett djur på fyra bokstäver och ingen har ännu lyckats luska ut svaret. Det har pågått i säkert en timma.
  Nu säger jag godnatt och tackar för mig för idag. Och gått nytt år, eller grått nytt hår! (Skottår)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0