Om Fyllekrubb

Lustig grej. Alldeles nyss hörde två vänner till mig av sig interakivt, två som jag försökt höra av mig till, tycker jag, men tyckt att de avvisat mig. Och så ba - tjena, hör de av sig och är underbarast av alla.
  Nu till det mitt inlägg skulle handlat om. Fyllekrubb. Vilket fenomen det är! När jag är i stan sent på natten, nykter, och ser folk fyllekäka - fan vad äckliga jag tycker att de är. Ja, men de sitter där och smaskar och vräker i sig, alkoholen har stängt av alla deras vettiga delar i hjärnan och kvar finns bara några enstaka drifter baserade på överlevnad. Bland de mest relevanta finner vi fortplanting och förtäring. Och har man inte fått tag i ett fem i tre-ragg återstår ju bara en sak - mat. Alltså ställer man in siktet på närmaste matställe vilket oftast är ett hamburgerhak, kan vara McDonalds eller så är det den lokala grillen. Smarta människor, de som driver dem. Hursomhaver är det ju perfekt - billig, flottig mat. För man vet ju att för överlevnadens skull är det bäst att få i sig något så fettproppat som möjligt. Ja, det tas upp snabbt av kroppen, man blir mätt fort och känner sig stark. Och möjligtvis illamående. Plus att det är gott. Ja, inte fan vill man ha en sallad på fyllan? Så visst förstår jag dem, de smaskande kräken där de sitter och svullar och dippar och knaprar och har sig. Och man hamnar ju där själv. Jga är inte ett dugg bättre. Jga bor ju i nacka och värmdö och i SLussen finns det en grill som har öpett till fem. Klart som fan man ställer sig där när det är tjugo minuter till bussen och mna har lite pengar kvar från kvällens kassa. Så sitter man där på en bänk. Svullar. Brister ut någon gång med ett "ofyfaaaan vad gott asså" . Men satan vad äcklig man är, tänker de nyktra kräken som går förbi. Ja, jävlar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0