Om att Packa.

Jag spenderade hela dagen igår med att packa hos pappa. Mitt rum - jag skojar inte - tog hela dagen. Förmiddag till sen kväll. Jag var dock jätteduktig och slängde två (!) sopsäckar med grejer, och det kändes inte ens lite jobbigt utan mest soft att bli av med. Varför samlar man på sig så jävla mycket skit?
  Jag rensade också ur garderoben och fick bort en hel del gamla plagg som jag sparat i hopp om att någon gång få en nytändning och börja använda dem, men som jag egentligen borde slängt för länge sedan med tanke på att de är fula och sitter illa.
  Idag har varit en tämligen ointressant dag. Inom mig spirar ett stilla hopp om att något ska hända snart. Något, vad som helst, bara något spännande. Det är så tröttsamt att vareviga morgon vakna till "Proffesor Balthazar"-themet, snooza i en halvtimme för att sedan ha cirka tio minuter på mig att klä på mig och gå hemifrån, spendera hela dagen på ett blekt kontor för att sen åka hem och kolla på TV, typ. Bayz.
  I lördags var jag på Ace. Det var jävligt roligt de facto, jag var där med Helene och vi träffade på David som var lång och mysig som vanligt. Jag hade kollat på Melodifestivalen innan och skrattade gott åt stackars fröken Häggkvist som inte kvalade direkt till finalen. Det värmde på något elakt, sadistiskt sätt. Men egentligen är det ju synd om människan. Det här med schlager var ju hennes grej till 100%, tills hon blev brutalt överkörd av Lordi det där året, och så nu detta. Vad ska hon nu ägna sig åt? Sälja Bingolotter på Ica?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0