Schizofren, javisst!

Jag skriver sådär ledset för att ni ska tycka synd om mig. Jag är iallafall ärlig...
  Igår var jag och Mammelamma på Luciakonsert med Nacka Musikklasser. Det var hur fint som helst och jag hamnade osm i trans när jag fick höra musiken. Därför, när jag gick därifrån, kändes det som att luciatåget inte hade varit. Alltså jag har verkligen svårt att förklara det här, men jag tror att tiden som stannade eller så. Mitt hjärta stannade ivf. Eller så.
  Det enda som störde lite (eller ganska mycket emellanåt) var fyra små tjejer bakom oss som satt och viskade och pratade. i första akten var det välan OK, när det var lite gladare julmusik; men i andra akten under luciatåget störde det något enormt. När musiken är så pass högtidlig som skär det i öronen när man hela tiden hör "pss-psss-psss-pss" bakom sig. Jag och mamma sa flera gånger till dem. Då tystnade de ett litet tag, men det var rätt jobbigt att behöva göra det hela tiden. Det satt även en vuxen kvinna med barnen (inte fan låter man väl dem sitta i en jävla klunga brevid varann?), inte fan sa hon till. Jo, någon gång efter att vi gjort det,men hon verkade i det stora hela tycka att det var OK... men så satt inte hon precis framför heller. Men jag tycker väl att man kanske inte tar med sig ett kompis-gäng 10åriga tjejer på en sån konsert utan att tala om för dem att de inte får prata. För vafan - prata kan de ju göra annars. Och "ja men de tycker ju att det är jättetråkigt", men ta inte med dem på konserten då förihelvete! Man går på konsert för att lyssna och då respekterar man att andra också vill göra det. Puckat, är vad det är. Hoppas hon skämdes rejält, mamman. Haha,. shit, vilken gnäll-tant jag är. Landstings-gnäll-tant. "då respekterar man...". Shit. Jag har blivit bitter. Får jag dra en bitterhet till då? OK, tack. Jag gillar i regel ungdomar (visst, jag är väl inte så gammal egentligen men nu snackar jag typ 15- 16-åringar). De har så mycket intressanta och kloka tankar och vi måste värna om dem, se till att de mår bra och inte super skallen av sig. Men - däremot är faktiskt många yngre rätt ohyfsade. Detta fick jag erfara igår när jag skulle köpa en film. Det satt en skylt över kassan: "en kö, tack". Två kassor, en kö. Jag ställde mig helt enkelt i kö bakom den ena kassan, men stod ju också i kö till den andra. Så kommer en liten tös med dreads och lös-ögonfransar och ska köpa någon slags manga-bok. Hon tittar på mig, tittar på skylten - och ställer sig bakom den andra kassa-kön när hon borde ställt sig bakom mig. "Gå och ställ dig bakom tjejen där, det står ju 'en kö, tack' på skylten", säger tjejens mamma. Tjejen ger sin mamma en blick, men svarar inte, och står kvar. Så blir killen före henne kvar före killen före mig. Hon stressar fram, försöker lägga sin bok på disken (hon ANSTRÄNGER sig verkligen för att komma före mig), men jag stegar fram med bestämda kliv och säger, hallå, jag har köat här bakom bra mycket längre (först efter att jag sagt detta vågar mamman verkligen gripa in och i stort sett DRA bort sin bistra dotter från kassan). Killen i kassan är med på noterna och hjälper mig före. Ha. Där fick hon. Så. Bra så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0