MÅende

Om ni undrade så mår jag bra idag. Och gjorde det igår också. Jag är glad, tycker om mig själv, bla bla bla.
  Fast fanimig alltså, imorse mådde jag inte bra. Imorse var den värsta morgonen på flera år, typ. Jag vaknade, kände en motstridighet i kroppen som bodde det ett plågat djur i mig. Min första tanke på morgonen var "nej för i helvete, inte fan börjar min helvetes-dag nu". Jag snoozade i 45 min (som i de gamla goda dagarna), masade mig till duschen, tog en dusch, lade mig igen, vilade, klädde mig snabbt som fan (försova mig-outfit idag), sprang till bussen utan att ha ätit, hann precis. På bussen ville jag bara grina. Men jag vet inte, tänk om jag får ett sånt där dipp på eftermiddagen idag igen. Mycket har krånglat idag så det skulle kunna hända. Plus att jag inte ätit något, har inte ens råd att köpa lunch. Det lär ju bli knäckemackor och te för att stilla de värsta hunger-kramperna.
  Igår var det ju nobel-middagen också! Jävlar ad spännande det är tycker jag. Vågat av Silvia med en urrigning! Hon har en schysst klyfta bannemig. Prinsessorna var vackra och glamourösa i kungligt rosa, Kristina Lugn var konstig, programledarna käcka, stadsministerparet strålande vackra och charmiga, maten lockande, tal-presenteraren nervös och showen märklig. Så! Jag är en december-nörd. Jag vet. Tacka fan för det, nån måste ju vara det också. Då kanske du slapp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0