Jul, jul, strålande jul...

Se där! En icke-ironisk rubrik!
Ja nu är det banne mig jul. Jag öppnar julkalendrar och har mig. Har gått och blivit sjuk, vilket inte känns så kul, men vad ska man göra, ty det äro ju jul. Haha. Rim. Snitsigt. Imorgon är det julfest på jobbet; då ska vi näpna repan-damer agera cateringfirma. Typ. Nä, men nästan. Temat är white christmas och jag har knixat till en riktigt julig outfitta. Som ni kanske får se sen, vad vet jag. Jag vet dock inte hur jag ska palla, borde vara hemma och sova, men det här missar man bara inte.
  Annars då? Jo, bra. Nämnde jag att jag julpyntat på kontoret? Varenda växt är nu julfin, och även kaffemaskinen. När jag skulle hänga upp stjärnor på Taylor stod jag på en stege vid ett fönster. När jag var klar med det så fattade jag plötsligt att jag kunde ha dött. Ja,men tänk om jag trillat ut genom fönstret. Det är ganska långt till marken. Tänk om jag hade dött. Då hade aftonbladet haft en stor bild på mig, och rubriken hade varit: 20-åring dog - när hon julpyntade. Alla hade gråtit, vissa hade kanske dragit ett skämt om det, det hade varit helt hemskt. Jag börjar nästan grina lite när jag tänker på det.
  Nu är det iallafall jul! Så mycket kan vi ju säga. Det känns bra. Har lite julgrejer på agendan i helgen; julmarknad på lördag, julbak på söndag osv i all oändlighet. Fan vad jag myser när jag tänker på det. Sen på söndag ska vi ha julmiddag hos Emil! Eeemil! Min fina bror och jag ska laga middag åt vår käre far faktiskt. Det kommer vi att klara galant tror jag. Sen ska pabi ta med mina Ensam-Hemma filmer och så ska jag kolla på dem. Då blir det juligt minsann!
  OBS: Jag är mycket trött när jag skriver detta och kanske svamlar jag lite. Ja. Det gör jag nog. Ska nog sova nu faktiskt. Puss och kram!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0