Seg i kolan

Shit vilken helg det har varit.
I fredags gick jag ut med Rakel kakel, vi gick till grodan efter mysigt förkrök. Roxanne var också med. Det är Rakels beztis. Det var roligt.
I lördags jobbade jag. Började ett, mådde som en prins faktiskt. Det var jättesoft för jag fick stå med de som var nya och coacha dem och hjälpa dem och se till att de mådde bra. Det verkade de göra. De var jätteduktiga. Sen närjag slutat åkte jag lite karusell och drack två öl. Sen drog jag till bunker-festen. Var väl där vid elva-tolv, söp satan. Dansade och drack en mycket onödig hembrygd öl där på morgonkvisten. Den var äcklig, jag blev yr av den och den fick mig att vilja kasta upp lite maginnehåll. Stiligt. Det blev lite väl mycket den kvällen. Vi drog hem till Rakel och sov där och klockan var väl kanske 6:00 när vi kom hem.
Upp vid 10-11 på söndagen för att åka hem och städa mitt rum mycket grundligt. SKitjobbigt var det, verkligen. Tog stööööört lång tid. Det var en sån där städning ni vet när man blir arg på sig själv för att man samlar på sig så mycket skit! Kvitton, påsar, lappar... men det var skönt att bli av med. Sen var det släktkalas! Mamma var stressad, alla var glada, mormor drack vin och jag fick jättemånga fina presenter. Gudfar höll tal, det sjöngs tre gånger och jag var helt slut efteråt. Men jag fick iallafall min Beck-box. Alla jävla beckfilmerna samlade. SWEET! Sov som ett barn.
Sen försov jag mig lite imorse. Är det inte helt sjukt hur snabb man kan bli under stress? En timme efter att jag vaknat var jag på jobbet och hade då hunnit köpa en macka på vägen. Men jag är trött idag. Helt slut i hjärnan. Och jag vill att turbulens-karusellen ska ta slut nu, jag har för mycket att göra... jag ser faktiskt ännu ingen ände på den stress-period jag upplever nu. Det känns förjävligt. Ikväll blir första kvällen på ett bra jävla tag när jag BARA kan ta det lugnt. Ach. Jag blir trött bara av att tänka på det. Saknar mina torr-perioder när jag åkte hem varenda dag efter jobbet, gjorde lite mellis kanske (haha, mellis), och slappade framför TV:n hela kvällen. Lärde mig tablån utantill. Det trista är ju att det är ju det jag verkligen VILL göra som får stryka på foten. Vännerna exempelvis. Fast i helgen, såg jag, är jag iallafall bannemig ledig. SKÖNT! Det kändes bra i magen. En helt blank helg i kalendern. Me likey.


Kommentarer
Postat av: Diamond T

Hey doll ^_^

2008-04-28 @ 14:03:02
URL: http://theah.blogg.se
Postat av: Caroline

Heej honey :D "kul att du hittade till min blogg!" Haha. Jag trodde länge att jag aldrig skulle hamna i bloggträsket men tji fick jag! ^^

2008-04-28 @ 15:19:32
URL: http://dixy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0