Men herregud, vad tråkigt.

Idag har jag en sån där dag, ni vet. En sån där dag när jag är arg på allt. lite som PMS ungefär, med skillnaden att jag aldrig har PMS eftersom att jag aldrig har mens eftersom att jag käkar minipiller (fast varför säger man egentligen att man "äter minipiller"? Det är väl knappast så att man äter dem? Sväljer, snarare?).  Men det är asjobbigt. Fast jag har typ lite sur magsäck och så, så det kan ju vara det. Ni har väl sett reklamen; "Det är svårt att vara snäll när man har halsbränna".
 JAG BLIR JU INTE DIREKT MINDRE IRRITERAD av att en kollega som är obehalig kommer in här och ska rodda och få mig att göra en massa andra grejer plötsligt? Vafan stör inte!
  Men vad jag egentligen tänkte skriva är att jag är så besviken på Svenska folket. Satan vad ni är TRÅKIGA! Varför skickar vi annars Perelli som vinnare i eurovision? Skittrist. bara för att hon kammade hem hela grejen förra gången så behöver inte det betyda att hon gör det igen. Har vi inte lärt oss något från hela carola-harangen? Är det inte lite motsägelsefullt att vi först nästan lynchar stackars Carola, och ba "bara för att hon har vunnit innan ska hon inte tro att bla bla bla" för att sedan helt gravallvarligt rösta fram Perelli som vinnare. Nä men jag tyckte att det var skittråkigt när jag satt där och hon fick tolva efter tolva. Pinsamt, var det. Riktigt pinsamt. Man riktigt såg hur jury-programledarna skämdes för att läsa upp resultaten. Vilket de gjorde rätt i. Men helt ärligt, varför faller vi i fällan år efter år? Varför är vi så tråkiga och inskränkta och varför ska vi alltid skicka bidrag efter bidrag som nästan är identiska? Tror ni inte att BWO hade funkat med tanke på att Iprenmannen i Aliminiumfolie kom tvåa förra året? Eller sköna bröderna Rongedahl? Nä, vi kör ett "säkert kort" och skickar en av våra "schlagerdrottningar". Visst, vi får väl se, men jag tror fortfarande att BWO's show hade funkat bättre än Perelli i skitkort klänning som vickar lite på höfterna. Men visst, som sagt. Vi får väl se. Jag sätter en tjuga på att vi inte kommer i topp tio.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0